Amikor Isten rabul ejt és felemel!

Ezzel a címmel tesz bizonyságot Dr. Molnár Róbert
a Szeged melletti Kübekháza polgármestere,
egykori parlamenti képviselő hitéről, és tart előadást
a szenvedésről, a mélységekben felragyogó
reményről és a formáltatásról.
Minderre a Nyírmeggyesi Református Templomban, 2011. október 23-án (vasárnap) 14.30h-kor a délutáni istentisztelet keretén
belül kerül sor.
Az alkalom után lehetőség nyílik az „Egy politikus,
akit rabul ejtett Isten” c. könyvének megvásárlására,
dedikáltatására, illetve közvetlen beszélgetésre.

Minden érdeklődőt szeretettel hívunk és várunk!

Kárpát-medencei Református Lelkész Focibajnokság

2011. október 7. Levelek

Egyházmegyénk adott helyet és szervezte a Leveleki Református Missziói Egyházközség közreműködésével a bajnokságot, amelyen Felvidékről, Kárpátaljáról, a határon túli Bihari, Szatmári, Zilahi, Marosi Egyházmegyékből valamint a Nagykunsági, Debrecen- Hajdúvidéki, Szatmári és a házigazda Nyírségi Egyházmegye lelkipásztoraiból álló csapatok mérkőztek.
Rendkívüli volt a testvéri találkozás újra, a sport mellett mély baráti, testvéri beszélgetésekre került sor. A közös vacsora felemelő pillanataiban került történt meg a díjátadás. Első lett a Felvidék csapata.
A rendezvényt megtisztelte jelenlétével Seszták Oszkár a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Közgyűlés elnöke, és Dr. Vinnai Győző Megyei Kormánymegbízott.
A Nyírségi csapatot a következő lelkipásztorok alkották: Koós Csaba, Szalkó Károly, Pótor László, Koós Lóránt, Szilágyi Sándor, Dócs Norbert, Bodnár Máté, Veres Péter, Andrássy Gergely, pályára lépett még Balázs Ottó presbiter egyházmegyei pénztáros valamint Gál József a kapusunk.
Köszönet a feledhetetlen alaklom szervezőinek, az egyházmegye közreműködő, résztvevő lelkipásztorainak.

Gyülekezeti kirándulás

Szeptember 24-én, szombaton reggel egész napos kirándulásra indult a besenyődi, a leveleki és a magyi református gyülekezetek tagjaiból összegyűlt mintegy 70 fős csoport. Külön öröm, hogy az utazók között valamennyi korosztály képviseltette magát, és voltak háromgenerációs családok is.

Az úti célok között elsősorban a szatmári és beregi tájegységek református műemlék templomai szerepeltek, de ezeken kívül más érdekességeket is útba ejtettünk. A kirándulás első állomása a sonkádi református templom volt, amelynek rövid történetét Tóth László segédlelkész ismertette. Ezután a túristvándi vízimalmot, majd a szatmárcsekei csónak alakú fejfás temetőt is megtekinthettük, utóbbit Tiba Zsolt lelkipásztor tartalmas és tanulságos idegenvezetése mellett. A költő síremlékénél a himnusz eléneklésével, valamint a Kölcsey-emlékkiállítás meglátogatásával megemlékeztünk nemzeti imádságunk szerzőjéről is.

Szendvicses ebédünk után a beregi templomok felé vettük az irányt: Tarpa, Márokpapi, Csaroda, Tákos, Vámosatya volt a sorrend. Valamennyi műemlék templomban énekszóval dicsértük a Mindenhatót, volt, ahol verset hallgattunk, máshol közösen imádkoztunk. Felemelő élmény volt rácsodálkozni őseink egyszerű, de annál lelkesebb és kitartóbb református kegyességére.

A nap végén megérkeztünk utunk utolsó állomására, Gelénesre. Itt Kanyó László tiszteletes igehirdetését hallgattuk meg egy rövid istentisztelet keretei között, majd a gelénesi gyülekezet meleg szeretettel, és meleg vacsorával kedveskedett kellemesen elfáradt csapatunknak. A haza vezető út megindító élménye volt, amikor a buszon a gyülekezet egy része zsoltárok és dicséretek éneklésével tette teljessé a nap áhítatos, békés légkörét. A jó időért, a program teljes megvalósulásáért, és a nap minden áldásáért Istené a dicsőség!

Bodnár Máté lelkipásztor

A Nyírségi Református Egyházmegye Ibrányi Idősek Otthona bemutatása

koszorú, virág- és sírcsokrok kötése...